דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעטפת למוצר לפני גיוס השקעה ולאחר עיצוב ופיתוח המוצר 

מאת    [ 11/03/2012 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 1885 פעמים ]



שלום שמי אמיר
לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.



לאחרונה מגיעים
אלינו יותר ויותר יזמים שמעוניינים לגייס השקעה, לאחר שפיתחו אב טיפוס, לאחר שבצעו
עיצוב מוצר ופיתוח הנדסי ועכשיו יש להם אב טיפוס ביד, אבל אין להם ידע וכלים כדי
להמשיך הלאה בתהליך. במאמר זה אני מעוניין לתת רקע כללי על אופי תהליך גיוס ההשקעה
ועל הדברים וההכנות שצריך לעשות לפני שמתחילים את התהליך.



לשם דוגמא לאחרונה
יזם שעבורו אנחנו מבצעים עיצוב תעשייתי, עיצוב מוצר ופיתוח הנדסי של המוצר הגיע
לשלב של ייצור אב טיפוס ובשיחת טלפון שערכנו לאחרונה הוא אמר לי "עוד מעט
מסיימים את התהליך...". כתגובה עניתי "עוד מעט אנחנו מתחילים את
התהליך...".



למה הוא התכוון ולמה
אני התכוונתי?,- מאוד פשוט:



הוא התכוון לכך שעוד
מעט מסיימים את עיצוב ופיתוח המוצר (שעשינו אצלנו במחלקת הפיתוח) ואת ייצור אב
הטיפוס. בנוסף אנחנו לקראת סוף תהליך כתיבת התכנית העסקית, ביצוע סקרי השוק ורישום
הפטנט (שעשינו אצלנו במחלקה העסקית). מבחינת היזם אנחנו לקראת סוף התהליך!!!



אני התכוונתי שאנחנו
בתחילתו של תהליך גיוס ההשקעה, בתחילתו של תהליך מכירת המיזם, ובתחילתו של תהליך
המשא ומתן – תהליך שלרוב לוקח חודשים רבים, פגישות רבות ועבודה רבה לפני כל פגישה
ולפני כל דיון.



נכון אני מסכים אתו
שכל הנתונים העסקיים, אחוזי חדירה, בחירת שווקי היעד, ביצוע הערכת מכירות, הוצאות,
הכנסות, החזר השקעה וכמובן ביצוע כל החישובים הדרושים כדי להגיע לערך חברה עכשווי
(שלפיו אנחנו מנהלים משא ומתן עם משקיעים) הסתיים. בנוסף הסתיים גם כל תהליך עיצוב
ופיתוח המוצר – דבר שמאפשר לנו לעטוף את כל המיזם בחבילה אחת ולהקנות לו ערך כספי אמיתי,
ערך שלפיו ניתן לגייס כסף אמיתי  !!!.



אבל התהליך של הבאת
מוצר לשוק מחייב התקדמות בהרבה תהליכים עסקיים ופיתוחים במקביל. השלב הראשון של
הבאת המוצר לשוק יכיל בתוכו את עיצוב ופיתוח אב הטיפוס והכנת האינפורמציה העסקית
הרלוונטית, אך המוצר לא ימשיך להתקיים ולהתקדם למכירה בשוק אם לא יגויסו כספים
להמשך פעילות.



אם היזם לא ימשך
לדחוף קדימה, לנסות ולבדוק היכן ניתן לגייס כסף, את מי שניתן לרתום לתהליך ומי
יכול להביא את המוצר ליעד הבא שהוא הציב הסיכוי שהמוצר באמת יגיע לשוק הוא באופן
יחסי נמוך.



בשביל להיות מלאי
מרץ לקראת התהליך של גיוס ההשקעה – שהוא לא קל מהרבה בחינות – על היזם להגיע מלא
במרץ, מלא באנרגיות ומלא באמונה – אמונה זו תמכור את המוצר בשלב של גיוס ההשקעה.



למשל – יזם שיגיע
למשקיע אם אנרגיות נמוכות, עם חוסר בטחון ועם הגישה של "רק תקנה את המיזם הזה
ותעזוב אותי..." סביר להניח שהמשקיע יאבחן את הגישה ויגיד לעצמו – אז מה אני
קונה משהו שאפילו היזם שלו לא רוצה??



לעומת זאת – יזם
שיגיע מלא באנרגיות, באמונה, בנחישות להביא את המוצר לשוק, בידיעה ובביטחון שהוא
ימשיך לקדם את המיזם שלו עד שימצא משקיע ועד שהוא יגיע לשוק. המשקיע במצב זה יאבחן
את הביטחון ואמונה הקיימת ביזם ובהתאם הביטחון שלו להשקיע במיזם יעלה.



בקיצור – תהליך של
פיתוח המוצר הוא תחילתו של התהליך ולאחריו מגיע ישירות, או אפשר להגדיר מתחיל
התהליך, של מכירת המיזם. לתהליך זה חשוב להגיע מלאי אנרגיות ומוטיבציה, מלאי אמונה
ובטחון והכי חשוב מלאי נחישות!!



 



קצת עלינו.



חברת B-focus בנוייה משתי מחלקות.



מחלקת עיצוב ופיתוח
- מספקת מענה משלב הרעיון ועד מוצר מוגמר, כולל תכנון וייצור אבי טיפוס ודגמי
התכנות, תכנון לתבניות ועד ייצור המוצר בסדרות ומשלוח לביית הלקוח



מחלקה עסקית - מספקת
מענה בתחומי בניית אסטרטגיה עסקית ליזמים, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבה
והכנה של אנפורמציה עסקית/ שיווקית רלוונטית - בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה בתחילת התהליך.



אנו עובדים במקביל לסכמות
באתר שלנו – תחת קטגוריה של תהליכים ליזמים. אנחנו מלווים את היזם לאורך כל הדרך ע"י
יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל!!!



בנוסף, אנו מגובים בבית
השקעות ולקוחותינו מקבלים הזדמנות לגיוס השקעה ע"י מספר קבוצות השקעה שאנו עובדים
איתם (ההפניה והליווי לאותם משקיעים נעשת רק לאחר בניית הערך לאותו רעיון – כדי
לאפשר סיום של התכנית העסקית שתשמש ככלי לניהול משא ומתן עם המשקיע הפוטנציאלי).



שיהיה בהצלחה לכולם.
אשמח לשמוע תגובות/ הערות על הנקודות אותם העלתי במאמר.



 



**.        אין
להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.



 



אמיר לניאדו – יזם ומנהל
מחלקה עסקית,
 B-focus 



amir@b-focus.com



www.b-focus.com



0525-449558 



077-5508737



 

התמדה!!! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558 0775508737




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב